Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!
24. 12. 2018

Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!

Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:

  • špatný marketink

  • nereálná cena

V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?

Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.

Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"

Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.

Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.

Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.

Richard Ondrouch
Autor: Richard Ondrouch

Všechny mé předchozí pracovní aktivity byly spojené s úctou a profesionálním přístupem k lidem a i nyní se stejně starám o své nadšené klienty. V realitách podnikám od roku 2013. To bylo tak: v rodině jsme řešili několikero realitních transakcí a hned jsem rozpoznal, co v realitním světě chybí. Vrhnul jsem se do studia, abych mohl poskytovat kamarádům a lidem kolem sebe moderní a bezpečný servis. Začal jsem zvolna v realitní kanceláři, při zaměstnání, ale po půl roce jsem věděl, že reality jsou můj osud a po zralé úvaze se ze mne stal realitní makléř na sto procent.

Práce realitního makléře mě skutečně baví a snažím se ji odvádět na špičkové úrovni. Studuji bez přestání, natáčím videoprohlídky, využívám profesionálního fotografa, připravuji nemovitosti k prodeji (vytvářím Home Staging), pracuji na sociálních sítích - vše s jasným cílem - prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu, k vaší plné spokojenosti. Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývají hluboké lidské příběhy a proto by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Za mě hovoří reference spokojených klientů. Rád pomohu i vám.

Stáhněte si zdarma

7 nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů